HTML

durumdara

Friss topikok

  • Tiburc: Ez az egész olyan ismerős... (2012.09.16. 12:45) Tenyészfaj?
  • Intizar: A legendabeli gazda ugyan csak takarékossági okokból akarta leszoktatni lovát az evésről. De majdn... (2010.09.20. 20:12) Kevesebb többet hoz
  • G.Freeman: Marhaság. A fedezetlen pénzkibocsátás inflációt okoz-ahogyan a lanti képen látható, a pénz olyan ... (2010.02.27. 14:31) A hit, mint kollektív gazdasági megegyezés

Isten neme

2010.11.05. 19:50 durumdara

Carlos Castaneda - Belülről izzó tűz - Az ember mintája

 

Ahogy minden tőlem telhető szenvedéllyel és elragadtatással bámultam a világosságot, mintha összesűrűsödött volna a fény, és egy embert láttam megjelenni. Egy fényességes embert, akiből áradt a karizma, a szeretet, a megértés, az őszinteség és az igazság. Egy embert, aki mindannak az összessége volt, ami jó!

Soha nem volt még részem olyan felindulásban, amilyet ennek az embernek a látásakor éreztem. Térdre vetettem magam, imádni akartam Isten megszemélyesített alakját, de don Juan közbelépett; a kulcscsontom alatt megütötte a bal felső mellkasomat, amitől elvesztettem szemem elől Istent.

Irtózatos szívfájdalom maradt bennem, gyötrő lelkiismeret-furdalás, lelkesült rajongás, a bizonyosságok és a kételyek keveréke. Don Juan kigúnyolt. Kegyes és vigyázatlan embernek titulált, akiből remek pap válna – most már, ha tetszik, akár lelki vezetőnek is kiadhatom magam, akinek módja nyílt látni Istent. A maga bohó-cos módján arra buzdított, hogy nosza, induljak, prédikáljam ki mindenkinek, amit láttam.

Nagyon könnyeden, de nyilvánvaló érdeklődéssel mondott valamit, ami félig kérdés, félig állítás volt.

– És az ember? – kérdezte. – Nem felejtheted el, hogy Isten férfi.

Valami meghatározhatatlan dolog kezdett derengeni számomra a maga mérhetetlen nagyságában, ahogy a rendkívüli tisztánlátás állapotába kerültem.

– Ismerős, otthonos világ, he? – tette hozzá don Juan mosolyogva. – Isten férfi! Micsoda megkönnyebbülés!

 

Vagy nő?
(Dogma)

 

Vagy???

 

* * *

Szólj hozzá!

Címkék: nem isten forma ember carlos emberi castaneda

A bejegyzés trackback címe:

https://durumdara.blog.hu/api/trackback/id/tr502425649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása