HTML

durumdara

Friss topikok

  • Tiburc: Ez az egész olyan ismerős... (2012.09.16. 12:45) Tenyészfaj?
  • Intizar: A legendabeli gazda ugyan csak takarékossági okokból akarta leszoktatni lovát az evésről. De majdn... (2010.09.20. 20:12) Kevesebb többet hoz
  • G.Freeman: Marhaság. A fedezetlen pénzkibocsátás inflációt okoz-ahogyan a lanti képen látható, a pénz olyan ... (2010.02.27. 14:31) A hit, mint kollektív gazdasági megegyezés

Újfajta gazdaság

2014.08.21. 23:22 durumdara

Slawomir Mrozek - Gazdasági csoda

 

Elutaztam egy kelet-európai országba, hogy az új gazdasági helyzetet kihasználva, gazdasági kapcsolatokat létesítsek.

 

Béreltem egy helyiséget, kitettem a táblát:

 

EXPORT-IMPORT

 

... és vártam az ajánlatokat.

 

De nem jelentkezett senki.

Gondoltam, mivel a hazai piacon sok a hiánycikk, a lakosságot jobban érdekli az import, mint az export. Módosítottam hát a feliraton:

 

IMPORT-EXPORT

 

...az importot téve előre.

 

Jött egy nyugdíjas, és azt az ajánlatot tette, hogy importáljak neki külföldről egy Marx Károly portrét, mert jelenleg nem kapható a hazai piacon. Negyvenöt éve megszokta, hogy naponta kétszer leköpi M. K.-t, és az utolsó példánya is elhasználódott. Szívességból megígértem neki, hogy behozatok nehány darabot Kubából, de ez nem volt üzlet.

 

 

 

Mivel továbbra sem jelentkezett senki az irodámban, úgy okoskodtam, talán cégtáblám idegenes helyesírása nehezíti meg a kapcsolatot a benszülöttekkel, ezért kicseréltem az X-et KS-re, a bennszülött nyelv helyesírását alkalmazva.

Jelentkezett egy fiatalember, és közölte, hogy őt exportálhatom megfelelő fizetségért valamelyik nyugat-európai országba, vagy még inkább az Egyesült Államokba. Kérdésemre, hogy milyen minőségben exportálnám, csodálkozással reagált. De aztán elmagyarázta, hogy minőségi minőségben. Mert ő mint annak az országnak a szülötte, amelynek nincs párja a világon, mint színtiszta nemzeti termék, eleve jobb mindazoknál, akik máshol születtek, tehát mint exportcikk lelkes fogadtatásra számíthat a világ bármely országában. Amikor elutasítottam, kiverte az összes ablaküvegemet.

 

Mivel ügyfelek továbbra sem jöttek, elhatároztam, hogyvonzóbbá teszem a cégtáblámat, legalább vizuálisan.

 

   I   
   M   
EKS P ORT
   O   
   R   
   T   

... de ez sem járt semmiféle eredménnyel. Csak egy vandál érdeklődését keltette fel vállalkozásom. Egyik nap, miután megint hiába vártam ügyfelekre, záráskor észrevettem, hogy valaki áthúzta az importot és az exportot is, aztán odaírta:

 

SEGG

 

Elment a kedvem, úgy döntöttem, felszámolom a vállalkozást, s ezzel az elhatározással tártem vissza szállodámba.

Amikor másnap reggel irodámba mentem, hogy felszámoljam, már messziről láttam, hogy az ismeretlen vandál által előző este módosított felirat előtt érdeklődők hosszú sora ál, türelmetlenül várva a nyitásra.

 

Meggondoltam magam, maradok.

Személyzetet veszek föl, és kibővítem az irodát.

Már csak azt kell tisztázni, mibel is álljon tulajdonképpen a tevékenységem.

De ez nem gond, majd elmagyarázzák a marketingszakértők.

 

Az a fő, hogy vannak ügyfelek.

 

- Vége -

 

Marketing - magyar módra?

Marketing másként:
Mondjuk női szemmel?

 

* * *

Szólj hozzá!

Címkék: gazdaság pénz bolt hit ügyfél cél háttér elgondolás slawomir mrozek

A bejegyzés trackback címe:

https://durumdara.blog.hu/api/trackback/id/tr966622859

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása