Feldmár András
Valójában nincs olyan, mint egy méh, vagy egy hangya.
Csak méhkas, vagy hangyaboly van.
Mert az csak egy illúzió, hogy vannak individuális méhek vagy hangyák: a királynő nélkül mindenki meghalna.
Tehát tulajdonképpen a szervezet az a közösség.
Szóval ami a hangyaboly a hangyának, ami a méhkas a méhnek, az a család az embernek.
És egy jó család...
Annál jobb nincs, mint egy jó család.
De annál rosszabb nincs, mint egy rossz család!
Mireisz László
Nem tudjuk igazán, hogy kit takar ez az én.
Nem vagyunk tisztában azzal, hogy ki is ez az én, következésképpen ennek az énnek a legkülönbözőbb állapotait éljük meg anélkül, hogy tisztában lennénk azzal, hogy evvel mit csinálunk.
Tudniillik a buddhizmus azt mondja, hogy az én összetettségében van.
Tehát önmagában nincs, hanem viszont összetettségében van, az összetevők által az, ami.
...
Buddha ezt úgy világítja meg tanítványának, hogy kérdezi tőle:
- Mi az ott?
- Az egy szekér!
- De mi az a szekér? Mutasd meg nekem, hogy melyik a szekér!
És amikor a tanítvány meg akarja mutatni, akkor kiderül, hogy van kereke, vagy saroglyája, van tengelye, de olyat, hogy szekér, olyat önmagában nem találunk.
Olyat sem, hogy csak EMBER...
... az ember a bioszféra része,
s mint ilyen, függ tőle.
Rá kéne már jöjjön!
* * *